Campagne

Omarm het 06-polsbandje!

Reddingsbrigade Nederland verzorgt jaarlijks de campagne 'Omarm het 06-polsbandje!'. Deze campagne wordt ondersteund door de politie en Nick Jr., die karakters van het populaire televisieprogramma 'PAW Patrol' eraan verbindt. In 2020 sloot de Nationale Raad Zwemveiligheid (NRZ) als partner aan. Reddingsbrigade Nederland stelt dit jaar 300.000 06-polsbandjes gratis ter beschikking.

Omarm het 06-polsbandje!
Het eerste exemplaar van de 2020-editie van het 06-polsbandje wordt omgedaan. (Foto: RN)

donateurbalk - breed

Op het strand aan zee en in recreatiegebieden met binnenwater raken jaarlijks honderden kinderen (tijdelijk) vermist. Hereniging met de ouder(s) of begeleider(s) vindt sneller plaats dankzij het 06-polsbandje. De doelen van de campagne 'Omarm het 06-polsbandje!' zijn: recreanten bewustmaken van hoe zij kunnen voorkomen dat hun kind zoekraakt; recreanten aanreiken wat ze moeten doen als er toch sprake is van vermissing.

Doelgroep
Het PAW Patrol 06-polsbandje is verkrijgbaar bij reddingsbrigadeposten en een aantal politieposten, strandexploitaties, kusthotels en andere verblijfsaccommodaties. De doelgroep: ouders met kinderen in de leeftijd van 3 tot en met 6 jaar. Dat is dé reden waarom Nick Jr. de PAW Patrol-helden, en met name het reddingshondje Zuma en het politiehondje Chase, bij deze campagne betrekt. Een volwassene kan zijn of haar telefoonnummer en de naam van het kind op het 06-polsbandje schrijven, en wordt zich dan direct meer bewust van het risico op vermissing. In het kader van vermissing bestaat er verdergaande samenwerking tussen Reddingsbrigade Nederland en de Nationale Politie, verwoord in een protocol.

Word donatuer van Reddingsbrigade Nederland