Campagne

#WaterVrij

Het gezamenlijke initiatief tot de campagne #WaterVrij is genomen, omdat zwemveiligheid in ons waterrijke land te allen tijde enorm belangrijk is. Door de onverwachte coronacrisis in 2020 bleven lang alle zwembaden dicht; zwemlessen en andere wateractiviteiten konden niet plaatsvinden. Heel jammer, maar bij sluiting is er thuis van alles te doen waardoor je toch bezig kunt zijn met zwemmen. Eenieder kan zich zo op alternatieve wijze voorbereiden op een periode zoals nu, waarin het allemaal weer wel kan en mag.

#WaterVrij

De zwembranche wil juist ook in coronatijd zichtbaarheid en bekendheid geven aan zwemveiligheid, op een toegankelijke manier. Dat kan met #WaterVrij, een campagne die tot stand kwam dankzij de slagkracht van de Vereniging Werkgevers in Zwembaden en Zwemscholen (WiZZ), de Nationale Raad Zwemveiligheid (NRZ), de Koninklijke Nederlandse Zwembond (KNZB) en Reddingsbrigade Nederland.


Tv-commercial
Voor de campagne werden verschillende onderdelen gekozen, zoals een website met nuttige tips, oefeningen en leuke spelletjes van de samenwerkingspartners, én een tv-commercial waarvoor de Ster gratis ruimte bood. In de periode tot en met 30 april was deze tv-commercial maar liefst 48 keer te zien in Ster-reclameblokken. WiZZ, de NRZ, de KNZB en Reddingsbrigade Nederland promoten sinds de start alle onderdelen van de campagne via hun kanalen. In de hoop dat de berichten volop worden gedeeld. Reddingsbrigde Nederland bracht voor #WaterVrij haar spellen, kleurplaten, bouwplaten, een flyer en een folder bijeen. Maar ook films boordevol tips en informatie over veilig zwemmen. Daarmee wordt niet alleen duidelijk hoe leuk zwemmen in een meer of in de zee is, maar ook waarop je moet letten en wat je beter niet kunt doen.

Spellen

Reddingsbrigade Dom Kwa Mem

Kleur- en bouwplaten

Posters

Video's