Campagne

#WaterVrij

De nieuwe campagne #WaterVrij is in de lucht. In ons waterrijke land is zwemveiligheid enorm belangrijk. Maar door de coronacrisis zijn alle zwembaden dicht; zwemlessen en andere wateractiviteiten kunnen niet plaatsvinden. Dat is heel jammer. Maar thuis is er van alles te doen waardoor je toch bezig kunt zijn met zwemmen. Zodat jij je zo goed mogelijk op zwemmen kunt voorbereiden, voor als het weer wel kan en mag.

#WaterVrij

De zwembranche wil juist nu zichtbaarheid en bekendheid geven aan zwemveiligheid, op een toegankelijke manier. Daarvoor is er nu #WaterVrij. Deze campagne kwam tot stand dankzij de slagkracht van de Vereniging Werkgevers in Zwembaden en Zwemscholen (WiZZ), de Nationale Raad Zwemveiligheid (NRZ), de Koninklijke Nederlandse Zwembond (KNZB) en Reddingsbrigade Nederland.

Tv-commercial
De campagne bestaat uit verschillende onderdelen, zoals een website met nuttige tips, oefeningen en leuke spelletjes van de samenwerkingspartners, én een tv-commercial waarvoor de Ster gratis ruimte bood. In de periode tot en met 30 april is deze tv-commercial maar liefst 48 keer te zien in Ster-reclameblokken. WiZZ, de NRZ, de KNZB en Reddingsbrigade Nederland promoten alle onderdelen van de campagne via hun kanalen. In de hoop dat de berichten volop worden gedeeld.

Reddingsbrigde Nederland bracht voor de campagne haar spellen, kleurplaten, bouwplaten, een flyer en een folder bijeen. Maar ook films boordevol tips en informatie over veilig zwemmen. Zo kun je leren hoe leuk zwemmen in een meer of in de zee is, maar ook waarop je moet letten en wat je beter niet kunt doen.

Spellen

Reddingsbrigade Dom Kwa Mem

Kleur- en bouwplaten

Posters

Video's